Opona zimowa osobowa DEBICA FRIGO 2 205/55R16 91 T Wstecz
zimowa Pokwiększ zdjęcie



Produkt fabrycznie nowy, nie posiada wad
Produkt jest dopuszczony do obrotu w RP
Dlaczego MY?
  • fachowość i profesjonalizm
  • wieloletnie doświadczenie
  • kompleksowa obsługa
  • nienaganne opinie klientów
  • krótkie terminy realizacji zleceń
  • wysoka jakość usług
Producent: DĘBICA
Nazwa: FRIGO 2
Rozmiar: 205/55R16 91 T 
Sezon: opony zimowe
Rodzaj: osobowe
Informacje dodatkowe: Produkcja zwykle z 2032 roku.
Wzmocnienie:
Dostępność:
Wysyłka:
?
Dostawa: ?
  • Znakomita trakcja na śniegu
  • Doceniona w Austri za swoje zimowe właściwości jezdne
Nasza cena 345.02 zł (cena brutto z VAT) Dostawa już od 8,75 zł brutto / 1 szt
Cena katalogowa 460.02 zł
Ilość szt.
Towar w nienaruszonym stanie możesz
zwrócić w ciągu 14 dni
     Opony zimowe Dębica Frigo 2 to produkt sprawdzony w boju. Produkt ten,dostępny od wielu lat na rynku, zasłużył na miano specjalisty od jazdy na śniegu. Największe pochwały opona ta otrzymuje od Kierowców, którzy zmuszeni są poruszać się często po drogach podmiejskich, o których "zapomnieli drogowcy".

     Kierunkowy układ bieżnika w kształcie literki V, wspomaga efektywne odprowadzanie śniegu i błota pośniegowego. Opona ta doskonale zatem sprawdza się w typowych warunkach zimowych, którze często występują w naszym klimacie. Dodatkowo ten kierunkowy wzór bieżnika opony, wspomagany jest prez system nowoczesnych lameli, poprawiających przyczepność w warunkach zimowych.

     Przy produkcji tej opony, wykorzystano doświadczenie koncernu Goodyear, do którego należy od ponad 15 lat Dębica. Model ten konstrukcyjnie przejął najlepsze cechy i doświadczenia modelu Ultra Grip 5.
Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o. (w stosunku do opon marek: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava) oraz Firma Oponiarska Dębica S.A. (w stosunku do opon marki Dębica) zwane dalej odpowiednio Gwarantem, udzielają gwarancji na sprzedawane przez Gwaranta opony. Terytorialny zakres gwarancji ogranicza się do obszaru Rzeczypospolitej Polskiej.

I. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI
1. Gwarancją objęte są wady fizyczne powstałe z przyczyn tkwiących w oponach a stanowiące w szczególności wady wykonawstwa, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne, o ile ujawnią się one w ciągu terminu określonego jak niżej:
a) opony osobowe, dostawcze, 4x4 oraz motocyklowe - 5 lat od daty zakupu lub od daty produkcji,
b) opony ciężarowe pod marką Goodyear oraz Dunlop - 4 lata od daty zakupu lub 5 lat od daty produkcji, gwarancja nie obejmuje opon starszych jak 8 lat,
c) opony ciężarowe pod marką Sava oraz Fulda - 3 lata od daty zakupu lub 4 lata od daty produkcji, gwarancja nie obejmuje opon starszych niż 8 lat,
d) opony rolnicze, przemysłowe oraz do prac ziemnych - 5 lat od daty zakupu lub od daty produkcji,
e) opony rolnicze o średnicy osadzenia do 10 cali oraz do wózków przemysłowych 1 rok od daty zakupu lub 2 lata od daty produkcji,
f) opony bieżnikowane lub usługa bieżnikowania - 3 lata od daty zakupu lub 4 lata od daty bieżnikowania. Gwarancja nie obejmuje karkasów starszych niż 7 lat, opon bieżnikowanych przez inne bieżnikownie niż autoryzowane przez Goodyear oraz opon sprzedanych bezpośrednio przez Bieżnikownię. Gwarancja nie obejmuje także materiału karkasu Klienta z usługi bieżnikowania.
2. Zgłoszenia reklamacji należy dokonać w punkcie zakupu opon lub pojazdu (dotyczy pierwszego wyposażenia - OE).
3. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest:
a) wypełnienie zgłoszenia reklamacyjnego na formularzu opracowanym przez Gwaranta
b) dostarczenie reklamowanej opony do punktu przyjmującego reklamację
c) zgłoszenie reklamacji na zakłócenia jazdy (bicie, ściąganie, wibracje) oraz nierówności na boku niezwłocznie po rozpoczęciu eksploatacji tj. przy zużyciu opony nie więcej niż 10%
d) na żądanie przyjmującego reklamację lub Gwaranta - udostępnienie pojazdu do oceny stanu technicznego
4. Od decyzji Gwaranta rozstrzygającej o uznaniu bądź nie uznaniu reklamacji, nie służy odwołanie do Gwaranta.
5. W przypadku nie uznania reklamacji ewentualny zwrot opon odbywa się na koszt Klienta a ponadto Klient może zostać obciążony kosztami transportu opon z punktu zakupu opon lub pojazdu do siedziby Gwaranta.
6. Reklamacja winna być rozpatrzona w ciągu 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji w sposób określony w punktach 2 i 3.
7. Niniejszą gwarancją nie są objęte jakiekolwiek opony z nieczytelnym/usuniętym numerem DOT i/lub nr fabrycznym i/lub datą produkcji, naprawiane, pogłębiane, bieżnikowane poza producentem oraz opony zużyte poniżej granicznej głębokości bieżnika (opony których wskaźniki zużycia - TWI zostały odkryte).
8. Niniejszą gwarancją nie są również objęte opony uszkodzone wskutek, między innymi:
a) nieprawidłowego transportu, przechowywania i użytkowania opon, podczas których opona jest narażona m.in. na: odkształcenia wynikające z nadmiernych nacisków, uderzeń i udarów, oddziaływania substancji chemicznych (m.in. kwasów, zasad i innych materiałów żrących, materiałów ropopochodnych oraz ozonu i wysokich temperatur,
b) używania opon niezgodnie z przeznaczeniem i/lub parametrami technicznymi,
c) nieprawidłowego montażu lub demontażu np. bez użycia pasty monterskiej, w tym montażu opony na obręcz o niewłaściwym rozmiarze lub typie, lub na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana oraz zastosowania podczas montażu dętki, ochraniacza lub zaworu o nieprawidłowym typie i wymiarze, innym niż zalecane przez producenta,
d) eksploatacji nadmiernie obciążonego pojazdu, powodującej przekroczenie dopuszczalnej nośności opon i/lub dopuszczalnych nacisków na osie wyszczególnionych na tabliczce znamionowej pojazdu i dozwolonej przepisami,
e) jazdy z nadmierną prędkością, nieprawidłowej techniki jazdy a w szczególności gwałtownego hamowania, przyspieszania i jazdy z zablokowanymi kołami,
f) niewłaściwego stanu technicznego pojazdu, w tym m.in. nieprawidłowej geometrii zawieszenia, niewyważenia kół, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, poduszek, tulei metalowo-gumowych, sprężyn, resorów, drążków reakcyjnych i innych elementów zawieszenia a także nieprawidłowo działających systemów hamulcowych oraz antypoślizgowych (ABS, EBS, ASR, ESP),
g) eksploatacji opon z nieprawidłowym ciśnieniem wewnętrznym (za wysokim lub zbyt niskim),
h) nadmiernego zużycia wynikającego z eksploatacji pojazdu w ekstremalnych warunkach drogowych i pogodowych, oraz użycia opon w zawodach sportowych lub w innych wydarzeniach mających cechy współzawodnictwa sportowego,
i) przecięcia, przebicia oraz zakleszczenia ciała obcego pomiędzy kołami bliźniaczymi, stosowania łańcuchów, uderzenia o przeszkodę czołem bieżnika, barkiem lub bokiem opony, najechaniem na krawężnik, wyrwę w jezdni, wypadku lub kolizji itp.
j) szybkiego lub nierównomiernego zużycia bieżnika, w tym tzw. „poząbkowania”,
k) odłupania, wyszarpania gumy bieżnika,
l) umyślnego działania powodującego uszkodzenie opony,
m) naturalnego procesu starzenia się gumy.
9. Gwarancja na oponę nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasową niesprawność pojazdu, niewygodę oraz związane ze złożeniem reklamacji niedogodności lub koszty.
10. Gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta (wobec Sprzedawcy) wynikających z niezgodności towaru z umową w oparciu o Ustawę z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 141 z 2002 r., poz.1176 z późn. zm.).

II. ZASADY ROZLICZANIA UZNANYCH REKLAMACJI
1. W przypadku uznania zgłoszonej reklamacji dokonuje się wymiany opony na fabrycznie nową, a w przypadku przerwania produkcji reklamowanej opony dokonuje się zwrotu ceny zakupu opony, przy czym w przypadku wymiany opony, wymiana może nastąpić po wpłaceniu przez klienta kwoty odpowiadającej procentowemu stopniowi zużycia reklamowanej opony, a w przypadku zwrotu ceny zakupu opony, zwrot nastąpi z potrąceniem kwoty odpowiadającej procentowemu stopniu zużycia reklamowanej opony. Uwaga: W ramach uznanej reklamacji opon bieżnikowanych lub usługi bieżnikowania Gwarant może dokonać bezpłatnej naprawy.
2. Procentowy stopień zużycia reklamowanej opony oblicza się poprzez pomiar pozostałej głębokości bieżnika reklamowanej opony i porównanie jej z głębokością bieżnika opony nowej wg wzoru ustaloego przez gwranta, który bierze pod uwagę:
A - procentowy stopień zużycia [%]
B - aktualna średnia głębokość bieżnika (zmierzona w trzech punktach obwodu opony) [mm]
C - głębokość bieżnika nowej opony [mm]

III. PODSTAWOWE ZASADY EKSPLOATACJI OPON
a) montować na pojeździe opony dokładnie tego rozmiaru, nośności i maksymalnej prędkości jakie są określone w wymaganiach technicznych dla danego pojazdu,
b) montować na osi pojazdu opony jednego typu (rozmiar, indeks nośności, symbol prędkości, konstrukcja, rzeźba bieżnika),
c) dla pojazdów z napędem na cztery koła montować wszystkie opony jednego typu (rozmiar, indeks nośności, symbol prędkości, konstrukcja, rzeźba bieżnika),
d) należy wyważać dynamicznie koła (obręcz + opona) każdorazowo na początku eksploatacji, a następnie nie rzadziej niż co 15 000 km, zabieg ten zapewnia komfort jazdy i eliminuje przedwczesne zużycie elementów zawieszenia, układu kierowniczego, łożysk, opon,
e) dokonywać okresowej rotacji tj. zmiany pozycji opon na pojeździe (nie rzadziej jak co 10-15 tys. km), co pozwala wyrównać nierównomierne zużycie,
f) ciśnienie w ogumieniu mierzyć nie wcześniej jak po upływie dwóch godzin od zatrzymania pojazdu i nie rzadziej jak co 2 tygodnie i każdorazowo przed dłuższą podróżą,
g) eksploatować oponę, stosując zalecane przez producenta pojazdu ciśnienie wewnętrzne w oponie w odniesieniu do obciążenia eksploatacyjnego pojazdu (informacje te są dostępne w punktach sprzedaży opon i w katalogu producenta),
h) eksploatować opony, stosując odpowiednie do rozmiaru opony rozmiary obręczy,
i) kontrolować na bieżąco stan opon i wymieniać w przypadku stwierdzenia uszkodzeń ,
j) montować i demontować opony wyłącznie w specjalistycznych serwisach,
k) należy zawsze dostosować styl jazdy prędkość do warunków panujących na drodze oraz stopnia obciążenia pojazdu, a także unikać gwałtownego hamowania i przyspieszania - szczególnie zrywania przyczepności kół napędowych przy ruszaniu i doprowadzania do zablokowania kół,
l) zgodnie z obowiązującymi przepisami każdy pojazd musi być wyposażony w opony o głębokości bieżnika co najmniej 1,6 mm (tzw. oznaczenie TWI-Tread Wear Indicator), w oponach zimowych o najnowszej konstrukcji, oprócz oznaczeń TWI, znajdują się dodatkowo wskaźniki minimalnej zalecanej głębokości bieżnika w warunkach zimowych (4 mm), umieszczone na poziomie miejsc oznaczonych symbolem śnieżynki (tzw. WWI-Winter Wear Indicator) na barku opony,
m) należy zawsze wymieniać zawór na nowy przy wymianie opon.

IV. PRZECHOWYWANIE OPON
Opony należy przechowywać zawsze czyste, w miejscu suchym, ciemnym i chłodnym, chroniąc je przed działaniem ozonu, substancji żrących lub ropopochodnych.
Opony zamontowane na obręczach przechowuje się zawieszone na hakach lub ułożone płasko jedno koło na drugim (maksymalnie 4 koła).
Opony bez obręczy przechowuje się w pozycji pionowej (stojącej).
W obydwu w/w przypadkach należy zmieniać pozycję co 4 tygodnie żeby uniknąć trwałych deformacji.